You are here: / ΑΡΘΡΑ / Μυική ενδυνάμωση & δρομείς αποστάσεων

Μυική ενδυνάμωση & δρομείς αποστάσεων

tsoumeleka-run

Στο ατελείωτο «πηγάδι» του διαδικτύου μπορεί να αλιεύσει κανείς πολυάριθμα άρθρα σχετικά με τα οφέλη της ενδυνάμωσης και τις ασκήσεις που βοηθούν τους δρομείς αποστάσεων. Ωστόσο, δεν υπάρχει επίσημη επιστημονική έρευνα που να επιβεβαιώνει αυτόν τον συσχετισμό/ισχυρισμό. Οι περισσότεροι από τους «elite δρομείς» που εντάσσουν την ενδυνάμωση στο εβδομαδιαίο προπονητικό τους πρόγραμμά, συνήθως, εφαρμόζουν ασκήσεις, στις οποίες χρησιμοποιούν μόνο το βάρους του σώματός τους.

Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης, με ή χωρίς βάρη, ή οι ισοκινητικές ασκήσεις ενδυνάμωσης, τείνουν να απομονώνουν συγκεκριμένες δράσεις στο πόδι ή στο χέρι σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί ο μυς που θα χρησιμοποιήσουμε κατα τη διάρκεια του συνεχόμενου τρεξίματος. Το μεγάλο λάθος με αυτές τις ασκήσεις, όμως, είναι ότι νομίζουμε πως η δύναμη αυτή θα μεταφερθεί κατά τη διαρκεια του τρεξίματός μας σε μεγαλύτερη ενδεχομένως ταχύτητα, ή ευκολότερα στην ίδια ταχύτητα, αλλά δυστυχώς φαίνεται να μην υπάρχει καμία τέτοια διαβεβαίωση!

Παράλληλα, άλλοι δρομείς προσθέτουν στον κορμό τους ή στα χέρια τους κιλά για να εκτελέσουν κάποια προπόνηση. Αυτό, ωστόσο, εγείρει προβληματισμούς:

α) είναι επικύνδυνο για τραυματισμό, αφού το βάρος δεν κατανέμεται σωστα τις περισσότερες φορές

β) αλλάζει το δρομικό μας στυλ

γ) δεν έχει διαλευκανθει ότι υπάρχει βελτίωση ούτε με αυτόν τον τρόπο.

δ) χρησιμοποιώντας την ίδια VO2 πηγαίνουμε αργότερα

«Και λοιπόν;», θα πείτε εσείς.

Σύμφωνα με τον David Costil (έναν από τους μεγαλύτερους εργοφυσιολόγους που έχουν ασχοληθεί με τους δρόμους αντοχής) για να αγωνιστείς γρήγορα πρέπει να προπονηθείς γρήγορα: To race fast you must train fast. Επίσης, ο διακεκριμένος εργοφυσιολόγος υποστηρίζει πως η δύναμη που αποκτούν τα πόδια με τα αργά συνεχόμενα δρομικά κομμάτια δεν θα μας δώσει κέρδος στη δύναμη που θα χρειαστούν οι μύες μας στην ταχύτητα του αγώνα!

tsoumeleka-ενδυνάμωση-body-strength

Η λύση που προτείνει, λοιπόν, είναι: train faster.

Σύμφωνα με τον Costil, πιο εξειδικευμένη μέθοδος για να δυναμώσουν οι δρομείς είναι να «επιβαρύνουν» τους μύες τους με μεγαλύτερες ταχύτητες για μικρότερο διάστημα. Η δύναμη που χρειάζονται οι δρομείς αποστάσεων δεν είναι ίδια με αυτή που χρειάζονται αθλητές άλλων αγωνισμάτων, όπως π.χ η άρση βαρών.

Η αναερόβια λοιπόν διαλειμματική προπόνηση, σύμφωνα με τον Costil, είναι ο ιδανικότερος τρόπος για να αυξήσουμε την δύναμη μας, ώστε αυτή κατευθείαν να μεταφραστεί σε μεγαλύτερη ταχύτητα κατα την διάρκεια του αγώνα!

Όμως ο χρυσός κανόνας της σταδιακής αυξομείωσης ανά διαστήματα πρέπει να τηρείται και σε αυτή την περίπτωση.

Η άποψη μου ταυτίζεται απόλυτα! Για να τρέξεις γρηγορότερα, ναι, πρέπει να προπονηθείς γρηγορότερα και, ναι, με τις έντονες διαλειμματικές προπονήσεις. Με τον τρόπο αυτό,  έχω τρέξει και βαδίσει πολύ γρηγορότερα τα συνεχόμενά μου,  έχω δει τα πόδια, τα χέρια και την κοιλιά μου να γραμμώνουν ομοιόμορφα! Ωστόσο, πιστεύω πως οι επιδόσεις δεν είναι αυτές που μας φέρνουν την υγεία του οργανισμού και την ομορφιά του σώματος! Συστήνω, λοιπόν, δύο (2) φορές την εβδομάδα από ένα μισάωρο τουλάχιστον να ασχολούμαστε λιγάκι με όλο μας το σώμα χωρίς να προσπαθούμε να του προσθέσουμε όγκο, αφού αν τον προσθέσουμε πάνω μας, μοιραία, θα τον «κουβαλάμε» κιόλας!

signature

Κοινωνικοποιηθείτε...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

YOU MIGHT ALSO LIKE

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked ( * ).

Athanasia Tsoumeleka
H ανάγκη δημιουργίας της σελίδας αυτής γεννήθηκε μέσα από τις δικές σας ερωτήσεις και απορίες. Ο αθλητισμός πρέπει να είναι εξωστρέφεια! Θέλω, λοιπόν, να μοιραζόμαστε τη γνώση και την εμπειρία μου. Στόχος μου είναι όλο και περισσότερος κόσμος να αγαπήσει την άσκηση και να την εντάξει στην καθημερινότητά του με ασφάλεια και χωρίς υπερβολές.
NEWSLETTER
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αθανασία Τσουμελέκα

athanasia@tsoumeleka.gr

Το περιεχόμενο και τα λοιπά στοιχεία που δημοσιεύονται στο tsoumeleka.gr έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. Σε καμία περίπτωση τόσο το περιεχόμενο όσο και οι απαντήσεις που δίδονται στα σχόλια επισκεπτών δεν υποκαθιστούν την εξειδικευμένη κρίση, διάγνωση και θεραπεία ιατρών και επαγγελματιών υγείας. Η αποδοχή από μέρους σας των πληροφοριών αυτών γίνεται με δική σας ευθύνη.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ TWEET