You are here: / ΑΡΘΡΑ / Βασικός μεταβολισμός & ημερήσια ενεργειακή δαπάνη

Βασικός μεταβολισμός & ημερήσια ενεργειακή δαπάνη

Βασικός μεταβολισμός

Αρχικά, καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε τι είναι ο βασικός μεταβολισμός που πολύ συχνά ακούμε και ακολούθως να δούμε πως αυτό μπορεί να επηρεάσει τη διατροφή μας.

Στην καθημερινότητά μας κάνουμε διάφορες δραστηριότητες, για τις οποίες σπαταλάμε ενέργεια. Αυτό θα το ονομάζουμε εφεξής «Ημερήσια ενεργειακή δαπάνη».

Ο βασικός μεταβολισμός ή μεταβολισμός ηρεμίας είναι μια από τις τρεις συνιστώσες της ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης και αντιπροσωπεύει το 50-70% αυτής. Οι άλλες δυο είναι η τροφική θερμογένεση  και η μυϊκή δραστηριότητα (άσκηση), που θα τις αναλύσουμε περιληπτικά παρακάτω.

Ο βασικός μεταβολισμός μετριέται σε εργομετρικά κέντρα (www.myathlete.gr)  μετά από νηστεία 12 ωρών και σε κατάσταση απόλυτης ηρεμίας! Και αυτό γιατί αντιπροσωπεύει τις θερμίδες (ενέργεια) που καταναλώνει ο οργανισμός μας για να επιβιώσει. Απλά και κατανοητά όταν κοιμόμαστε καλύτερα… είναι η ενέργεια που δαπανούν τα ζωτικά μας όργανα (συκώτι-εγκέφαλος-νεφρά-καρδιά-μύες) για να είμαστε ζωντανοί!

Οι γυναίκες έχουν 5-10% χαμηλότερο μεταβολισμό ηρεμίας από τους άνδρες και αυτό οφείλεται στη χαμηλότερη μυϊκή μάζα.

Επίσης, ο μεταβολισμός ηρεμίας επιβραδύνεται με το πέρας της ηλικίας (2% ανά δεκαετία) λόγω μείωσης της μυϊκής μάζας (αυτό με την άσκηση βελτιώνεται!)

Τροφική θερμογένεση είναι η ενέργεια που απαιτείται για την πέψη, απορρόφηση και αποθήκευση του φαγητού μας και αντιστοιχεί στο 6-10% της ημερήσιας δαπάνης.

Για τα 2 παραπάνω (βασικό μεταβολισμό και τροφική θερμογένεση) δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα για να χάσουμε λίπος και κατ’επέκταση βάρος.

Όμως, μπορούμε να επηρεάσουμε την μυϊκή δραστηριότητα, της οποίας η συμβολή στις συνολικές θερμίδες που καταναλώνει ένα άτομο με καθιστική ζωή είναι μόλις το 10-15%, ενώ για ένα δραστήριο άτομο που γυμνάζεται ή η δουλειά του είναι κάθε άλλο παρά καθιστική, μπορεί να φτάσει το 50% !!!!

Συμπερασματικά: Κάνουμε έναν έλεγχο του βασικού μας μεταβολισμού, βλέπουμε τι θερμίδες καταναλώνουμε σε ηρεμία, άρα ξέρουμε ποιες είναι οι ελάχιστες θερμίδες που πρέπει να προσλάβουμε ανά ημέρα και έπειτα ξεκινάμε αερόβια άσκηση !

Το περπάτημα και το τρέξιμο, άλλωστε, είναι και της μόδας  τελευταία! 😉

Καλή σας επιτυχία !

Και μην ξεχάσετε να δώσετε τα αποτελέσματα του βασικού μεταβολισμού στον διαιτολόγο σας !

Θα τα εκτιμήσει ιδιαιτέρως !

signature

Κοινωνικοποιηθείτε...Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Email this to someonePrint this page

YOU MIGHT ALSO LIKE

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked ( * ).

Athanasia Tsoumeleka
H ανάγκη δημιουργίας της σελίδας αυτής γεννήθηκε μέσα από τις δικές σας ερωτήσεις και απορίες. Ο αθλητισμός πρέπει να είναι εξωστρέφεια! Θέλω, λοιπόν, να μοιραζόμαστε τη γνώση και την εμπειρία μου. Στόχος μου είναι όλο και περισσότερος κόσμος να αγαπήσει την άσκηση και να την εντάξει στην καθημερινότητά του με ασφάλεια και χωρίς υπερβολές.
NEWSLETTER
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αθανασία Τσουμελέκα

athanasia@tsoumeleka.gr

Το περιεχόμενο και τα λοιπά στοιχεία που δημοσιεύονται στο tsoumeleka.gr έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. Σε καμία περίπτωση τόσο το περιεχόμενο όσο και οι απαντήσεις που δίδονται στα σχόλια επισκεπτών δεν υποκαθιστούν την εξειδικευμένη κρίση, διάγνωση και θεραπεία ιατρών και επαγγελματιών υγείας. Η αποδοχή από μέρους σας των πληροφοριών αυτών γίνεται με δική σας ευθύνη.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ TWEET